Blogger is now active, but still it's hard for the blogger to make time to publish some post. Btw, Thanks for dropping by

Members ♪

Saturday, May 11, 2013

Senyum dan Sabar

Hi there ! Lama tak jumpa.. Tipu tipu! ini semua tipu.. Kita mana pernah jumpa kan? Ekekekeke :P
Ini merupakan entri kilat. Pukul 10 pagi ni nak kena bersiap untuk pergi TTC..

Kadang-kadang tu susah untuk aku terus sabar.
Sebab aku tau aku ni bukan orang sesempurna Nabi Muhammad SAW.
Tapi bila keadaan memaksa untuk aku menahan kemarahan tu, aku tetap akan tahan.
Walaupun ianya sakit sekalipun.
Kadangkala, marah tu buat aku tawar hati dengan sekeliling aku.
Tetapi dengan sabarlah aku dapat memahami sekeliling aku.

Google


Senyum pula bukan senyuman bersahaja.
Tetapi senyuman yang memberi penuh makna.
Keikhlasan senyuman tu kadangkala nampak 'fake' nya.
Sampai diri kita ni tak tahu macammana nak senyum dengan ikhlas lagi dah.
Tetapi, dengan senyumanlah dapat mengubat segala kesedihan, segala kemarahan.
Senyum tu sangat manis apabila menghiasi muka seseorang.
Aku rasa senyuman ikhlas aku dah hilang, dek kemarahan aku yang memuncak.
Apa kena buat? Jadi, teruskan senyum sampai hilang segala masalah yang ada(itu pun kalau boleh hilang).
Senyum seindah suria, yang membawa cahaya~
ah, sudahlah.. Senyum itu sedekah, jadi senyumlah walau dirimu terluka.
Senyumlah walau dirimu disakiti.
Senyumlah walau dirimu kesedihan.

Google

Salam nukilan poyo dariku,
Shahirah~





Thanks for dropping by :)

No comments :

Post a Comment

Share anything, accept everything.
Spill your thoughts here ☺☺☺

❕Disclaimer: All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.